FAQ

Vad hjälper Stockmakaren till med?
Givetvis levererar vi mat men ofta vill våra kunder ha hjälp med fler detaljer kring festen eller eventet. För de som önskar ordnar vi hela arrangemanget, såväl mat som lokal, personal, dekor och underhållning. Våra projektledare är vana vid de mest skiftande uppdrag. Kom med dina festdrömmar till oss så hjälper vi dig att förverkliga dem.

Hur gör jag när jag vill beställa av er?
Det lättaste sättet är att ringa oss på 036-13 04 10, eller mejla info@stockmakaren.se
Berätta vilken typ av fest du skall hålla, önskemål på mat och om du har behov av lokal. Vi återkommer till dig med en offert eller bekräftelse för det du beställt samt priser för hyrgods, personal, etc.

Vad kostar maten?
I våra menyer hittar du inte våra priser be om en offert och du får ett snabbt svar.
Önskar du hyra porslin, personal och så vidare, ger vi dig priset för hela arrangemanget.

Hur många portioner kan jag beställa?
Vi har en minigräns på 20 portioner. Vilket betyder att du måste beställa minst 20 portioner av en och samma rätt.

Kan ni hjälpa till med servering?
Stockmakaren har serveringspersonal som bistår med servering och uppdukning. Vi ordnar även med annan personal, exempelvis garderob, kökspersonal eller DJ! Ta gärna hjälp av oss innan ni bestämmer er för hur många ni vill hyra in.

Kan jag hyra DJ av er också?
Visst kan vi ordna DJ! Även artister eller annan personal ordnar vi. Vi har ett stort kontaktnät och samarbetar ofta med andra eventbyråer för att ge våra kunder den bästa servicen. Ingenting är omöjligt!

Går ni igenom beställningen med mig innan festen?
Ofta hörs vi under resans gång per telefon, då kan vi reda ut alla detaljer; allt från garderob och fördrinksglas till toaletter, transport, bord, stolar, musik, hur servetterna ska vikas och så vidare. Om du önskar kan du få detaljerna skriftligt. Vi ser helt enkelt till att du kan njuta av festen i lugn och ro!

Hur långt innan festen måste jag beställa?
Din beställning bör göras ca 14 dagar innan festtillfället och det definitiva antalet gäster behöver vi tre dagar innan.

Jag måste göra ändringar i min beställning, går det?
Alla ändringar måste vara oss tillhanda senast tre hela arbetsdagar före leverans. Glöm inte bort vegetarianer eller annan specialkost såsom gluten- eller laktosfria alternativ.

Kan man få maten levererad?
Absolut! Vi levererar nästan alltid direkt till våra kunder. Vi har egna bilar som garanterar att maten kommer fram tryggt och säkert.

Kommer maten upplagd?
Maten levereras upplagd i skålar/fat eller på tallrik, så som vi tillsammans kommit överens om. Vi använder alltid snygga glas-, porslin- eller silverfat till våra uppläggningar eftersom det estetiska är viktigt för oss. Den eventuellt varma maten levereras i värmeskåp, som kopplas till ett vanligt vägguttag så att den håller sig varm fram till servering. Önskar ni engångsupplägg ordnar vi givetvis det!

I de allra flesta fall kommer vår mat upplagd såhär:

* Cocktailtilltugg
Ligger upplagda på fat, i korgar eller så som vi kommit överens om. Det är bara att ställa fram till era gäster!

* Buffé
Levereras fint dekorerad och färdigupplagd på fat, i skålar, etc. Varma tillbehör levereras i värmebox, upplagt på fat eller i karott.

* Förrätter
Vi kommer tillsammans överens om hur ni vill ha det! Antingen vackert upplagd direkt på tallrik eller levererat på fat så att ni själva kan lägga upp det på eget porslin.

* Varmrätt
Kommer i värmeboxar, upplagd i porslinsformar.

* Desserter
Upplägget för desserterna varierar beroende på vilken dessert ni valt. Ni får dem nästan alltid färdigdekorerade portionsvis i glas, skål eller på tallrik.

Ingår tallrikar och bestick?
Uppläggningsfat ingår alltid. Behöver du däremot bestick, glas, porslin till buffén eller varmrätten, kaffegods, servetter, dukar, bord, stolar med mera, kan du hyra detta av oss. Meddela oss bara vad du behöver så ordnar vi det! Alla vet vi hur skönt det är att slippa disken efteråt.

Kan man boka er personal under en timme för uppdukning?
Vi hjälper gärna till att duka upp men minimidebitering för vår personal är 4 timmar.

När kommer maten som jag beställt av er?
Vi är flexibla men om ni beställt varm mat rekommenderar vi att leveransen sker cirka 30 minuter till 1 timme innan arrangemanget/middagen börjar.

När får jag allt mitt porslin och material som jag hyrt av er?
Hyrgodset levereras minst 4 timmar innan arrangemanget. Har ni bokat personal genom oss tar vi hand om de delar vi kommit överens om, exempelvis transport av dryck, hyrgods, etc. I annat fall är det ni själva som tar emot och hanterar godset. Vill ni ha materialet tidigare ordnar vi givetvis det! Ibland kan det vara skönt att ha allting på plats redan dagen innan.

När hämtar ni porslinet som jag hyrt av er?
Disk och övrigt hyrgods hämtas efter överenskommelse, dock senast första vardagen efter arrangemanget!

Behöver jag diska innan jag lämnar tillbaka?
Nej, även om ni diskar måste vi diska om pga  hygieniska krav.